Rejestracja spółki w KRS

Aby uzyskać wpis do rejestru przedsiębiorców, należy złożyć wniosek do sądu rejestrowego, co można zrobić zarówno w sposób tradycyjny, jak i drogą elektroniczną.

Niezależnie od wybranego sposobu, bardzo ważne jest poprawne wypełnienie formularzy, załączenie odpowiednich dokumentów, a także opłacenie owego wniosku.

Wniosek o wpis można w sądzie złożyć osobiście lub przesłać pocztą. Opcja wysłania drogą elektroniczną również jest możliwa, lecz jest obwarowana pewnymi warunkami organizacyjno-technicznymi, które dotyczą formy wniosków, dokumentów oraz ich składania.

By móc złożyć wniosek za pomocą Internetu, należy zarejestrować się na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości. Wnioski z załącznikami muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Taki podpis musi również zostać złożony na dokumentach, które wymagane są do wpisu do KRS.

Wymienione wymagania sprawiają, że wciąż bardziej popularna jest tradycyjna forma składania wniosków.

Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku ?

umowa spółki (w sytuacji, jeśli sporządzona została ona w formie aktu notarialnego, należy do niej dołączyć wypis z tego aktu),

wzory podpisów osób upoważnionych do reprezentowania spółki,

dokument informujący o powołaniu członków zarządu spółki, ewentualnie innych organów

imiona, nazwiska i adresy członków zarządu,

wykaz wspólników wraz z ich adresami,

oświadczenie o wniesieniu kapitału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>