Krótko, zwięźle i o poradach w prowadzeniu firmy.

Nie każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą od razu wie, jak powinien działać, aby „przetrwać” na rynku wśród ogromnej ilości konkurentów. W związku z tym mam dla Ciebie kilka porad, które być może okażą się pomocne zarówno przy rozpoczynaniu, jak i kontynuowaniu działalności.

prowadzenie spółki

 Planuj każde działanie firmy.

Planowanie nie jest wymysłem osób, które mają problemy z pamięcią lub nie ogarniają działań firmy. Planowanie jest konieczne, ponieważ ułatwia zarządzanie firmą. Można mieć plany tygodniowe, miesięczne, a nawet roczne. Nie ważne jakie wybierzesz, ważne jest to, że dzięki temu będziesz mógł poprawić pozycję swojego przedsiębiorstwa.

 Czytaj to, co podpisujesz.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat, wielu przedsiębiorców miało bardzo poważne kłopoty lub nawet bankrutowało z powodu swojej własnej nieuwagi. Większość z tych działalności, mogłoby uniknąć takiego efektu końcowego, gdyby tylko osoby do tego odpowiednie, uważnie czytały treści podpisywanych dokumentów. Musisz wpoić sobie, że czytanie podpisywanych różnego rodzaju umów i dokumentów to podstawa. Nie ważne czy dotyczy to nowego kontrahenta, czy kogoś z kim współpracujesz od lat.

 Sumiennie prowadź swoje archiwum.

W archiwum firmy powinny znajdować się wszystkie dokumenty, które są z nią związane. Powinny to być: uchwały członków zarządu, dokumenty z zgromadzenia wspólników, wszelkie upoważnienia, umowy (o dotację, z kontrahentami, z pracownikami), rachunki i faktury. Najlepiej to wszystko mieć w jednym miejscu, gdyż w razie ewentualnej kontroli, będzie trzeba je przedstawić .

 Dbaj o osoby pracujące dla Twojej firmy.

Być może wyda Ci się to śmieszne, ale skierowanie od czasu do czasu słowa „dziękuję” do osób, które darują Ci swój czas, pomoc i doświadczenie, jest bardzo ważne. Warto również pamiętać o tzw. „małych świętach”, które akurat mogą być związane z Twoją działalnością i zaprosić współpracowników chociażby na kawę. Niby mały gest, a znaczy bardzo wiele i od razu poprawia atmosferę w firmie. 

 Pokaż się światu.

Mamy XXI wiek i nawet najmniejsza działalność chcąca zaistnieć, powinna zadbać o to, aby świat mógł o niej usłyszeć. Najlepszym na to sposobem jest stworzenie własnej strony internetowej. Jest to obecnie najłatwiejszy sposób na ujawnienie zakresu swojego biznesu. Należy jednak pamiętać, aby strona była ładna, schludna i związana z prowadzoną branżą. W pisanej treści trzeba podać dane kontaktowe, statut firmy, informacje o podejmowanych działaniach, a także mile widziane są informacje o sukcesach. Jest to bardzo ważne do tego, aby zbudować zaufanie i korzystny wizerunek „w sieci”, co pozwoli na pozyskanie nowych Klientów.

 Dbaj o swój wizerunek.

Mówi się „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Jest w tym jakaś racja, jednak w kwestii prowadzenia firmy bardziej adekwatne jest „jak się postarasz, tylu będziesz miał Klientów”. Ważne jest, aby każdy przedsiębiorca pamiętał o być może drobnych, ale bardzo istotnych sprawach, które również przyczyniają się do stwarzania wizerunku firmy. Otóż mam na myśli to, aby działać zgodnie z ochroną środowiska i zasadami etycznymi, oferować towary/usługi na wysokim poziomie, szanować wybory i poglądy Klientów oraz dbać o czyste sposoby konkurencji. 

 

 

Jeden komentarz do “Krótko, zwięźle i o poradach w prowadzeniu firmy.

  1. Dzisiaj jest tak duża konkurencja, że naprawdę trudno czasem się przebić. Jednak jest to możliwe jeżeli ktoś skorzysta z powyższych rad, bo dobrze piszesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>